New East Digital Archive

Investor halts publication of Russia’s Bolshoi Gorod magazine

Investor halts publication of Russia's Bolshoi Gorod magazine

14 February 2014

Publication of Bolshoi Gorod magazine has been suspended following a decision by its main investor, Alexander Vinokurov. In an interview with news agency ITAR-TASS, Vinokurov said: “We’re suspending the release of the print publication and won’t be printing the next issue. We have sent a letter about this to our advertisers.” He declined to comment on the future of the publication or the reason for its suspension.

According to a message on the Bolshoi Gorod website, the online publication will continue as usual. The website was almost closed in April last year after Vinokurov, a former investment banker, announced plans to make all online staff redundant without compensation, citing financial issues. The online backlash that followed resulted in a change of heart in Vinokurov, although several employees, including Ekaterina Kronhaus, the editor-in-chief of the online publication, still resigned.

Along with his wife Natalia Sindeeva, Vinokurov is also a majority stakeholder in liberal news website and Rain TV (Dozhd), Russia’s leading opposition television channel. In recent weeks, Rain TV has fought for its survival after it published a controversial poll on its website. The poll asked readers whether Leningrad (now St Petersburg) should have been surrendered to the Nazis in order to save hundreds of thousands of lives. A number of cable operators responded by taking the channel off air.